TOP 10 SLOVENSKO |
TOP 10 SLOVENSKO |
Tak sa nám viac-menej vyčasilo a pre kiná to znamenalo opäť 5%-ný úbytok návštevnosti oproti minulému týždňu. Obidve novinky skončili v prvej trojke a máme dokonca novú jednotku, hoci pred týždňom by som na ňu nestavil ani deravý groš. Zdá sa však, že na Slovensku je možné naozaj všetko. Ale tu je rebrík:
č. | Minulá pozícia | Názov filmu | Doba | Diváci | Diváci celkom |
1. | - | SCOOBY DOO | 1 | 9 572 | 9 572 |
2. | 1 | MUŽI V ČIERNOM 2 (Men In Black II) |
5 | 6 244 | 62 401 |
3. | - | ÚDOLIE TIEŇOV (We Were Soldiers) |
1 | 3 984 | 3 984 |
4. | 2 | BAD COMPANY | 3 | 3 471 | 17 287 |
5. | 3 | AKO NA VEC (About A Boy) |
3 | 3 291 | 11 286 |
6. | 6 | SVET PODĽA PROTA (K-Pax) |
2 | 2 357 | 5 222 |
7. | 5 | FORMULA (Driven) |
2 | 2 018 | 5 483 |
8. | 7 | MILIÓNOVÝ ZÁVOD (Rat Race) |
3 | 1 696 | 7 554 |
9. | 8 | KÓD NAVAJO (Windtalkers) |
4 | 1 444 | 7 629 |
10. | 11 | KLUB ŠEREDNÝCH ŽIEN (Sorority Boys) |
8 | 668 | 15 548 |
Tak tu máme po 4 týždňoch novú jednotku. Ako som uviedol vyššie, toto som zďaleka nečakal (ale mýliť sa je ľudské, nie?). Je smutné, že v SR sa oveľa lepšie rodinné filmy (ako SLEPAČÍ ÚLET či MRAVEC Z) nedočkali úspechu psieho konkurenta (ktorý je mimochodom tiež bez dabingu). Tam však zrejme chýbala S.M. Gellar so svojimi kozami a F. Prinze Jr. so svojimi smutnými očami. Ale... taká je realita. Distributér SCOOBY DOO si však zaslúži pochvalu za to, že prilákal približne každého štvrtého diváka, a že film má najvyšší priemer návštevnosti na jedno predstavenie (66) a na jednu kópiu (dobré naprogramovanie a odhad). Na druhé miesto klesli MiB II, hoci mali v kinách stále najviac kópií a predstavení. 25%-ný pokles návštevnosti však urobil svoje. Pre porovnanie SPIDER-MAN mal po 5 týždňoch o 71 divákov menej (no konkurencia nebola taká silná). Tretia je druhá novinka, vojnová dráma s modrookým Austrálčanom ÚDOLIE TIEŇOV. Umiestnenie v rebríčku by aj zodpovedalo, len tých divákov mohlo prísť viac (čo už, keď partnerky asi ťažko pôjdu na vojnovú drámu). Chlapi, vpred do kín!
Tituly na 4.-6. mieste majú spoločné jedno: prajem im oveľa viac divákov. Zemiakový akčno-komediálny thriller BAD COMPANY zaznamenal najvyšší úbytok divákov (45%), hoci v rebríčku nájdeme aj oveľa horšie filmy. AKO NA VEC s Hugh Grantom a Rachel Weiszovou je veľmi nenápadný a veľmi príjemný film, ktorý odporúčam všetkým svojim priateľom. Ľudia, "do something"! SVET PODĽA PROTA s duom Spacey-Bridges je na 6. mieste, zaznamenal najmenší pokles návštevnosti (18%) a keďže sa hrá prevažne v Blave je najdrahším filmom (106 Sk).
Siedmy skončil tento týždeň "Silvo" s FORMULOU a ôsma bola vcelku vydarená komédia s nevydareným slovenským distribučným názvom MILIÓNOVÝ ZÁVOD. Deviatemu KÓDU NAVAJO, ktorý ochraňujú Nic Cage a Chris Slater, bol najlacnejším filmom v TOP 10 (79 Sk), no ani to mu nepomohlo k lepšiemu umiestneniu. Škoda. Desiatku uzatvára komédia KLUB ŠEREDNÝCH ŽIEN, ktorá sa po týždni vrátila do TOP 10.
Z desiatky vypadla NEVERNÁ, konečne ČASOSTROJ a kvôli ukončeniu každodenného zberu údajov aj úspešná komédia 40 DNÍ A 40 NOCÍ. V Bratislave zvíťazil SCOOBY pred ÚDOLÍM TIEŇOV a MUŽMI V ČIERNOM. Podiel Bratislavy na celoštátnom počte divákov bol 54% (!).
V tomto týždni odštartovali 3 premiéry: komédia JEDNODUCHO SEXI so sexi Cameron a Christinou by mohla zaujať pozíciu v prvej trojke, PUTOVANIE VTÁKOV má na priečku 10 a vyššie, a 3000 MÍĽ... si nezaslúži ani dopísanie názvu, nieto ešte umiestnenie v prvej desiatke. Avšak prekvapeniam nemusí byť koniec. Uvidíme...