TOP 10 SLOVENSKO |
TOP 10 SLOVENSKO |
Vďaka ešte stále pomerne daždivému počasiu prišlo tento týždeň do kín len asi o 5% divákov menej než minulý (inak veľmi slušný) týždeň. Teší aj to, že opäť každý film z TOP 10 videlo viac ako 1000 ľudí. Môžu za to aj dve pomerne slušné novinky a žánrová rozmanitosť, z ktorej si môže zrejme vybrať každý. Ale ako to dopadlo:
č. | Minulá pozícia | Názov filmu | Doba | Diváci | Diváci celkom |
1. | 1 | MUŽI V ČIERNOM 2 (Men In Black 2) |
4 | 8 372 | 56 157 |
2. | 2 | BAD COMPANY | 2 | 6 336 | 13 816 |
3. | 4 | AKO NA VEC (About A Boy) |
2 | 4 378 | 7 995 |
4. | 3 | 40 DNÍ A 40 NOCÍ (40 Days And 40 Nights) |
6 | 3 549 | 27 788 |
5. | - | FORMULA (Driven) |
1 | 3 465 | 3 465 |
6. | - | SVET PODĽA PROTA (K-Pax) |
1 | 2 865 | 2 865 |
7. | 5 | MILIÓNOVÝ ZÁVOD (Rat Race) |
2 | 2 767 | 5 858 |
8. | 7 | KÓD NAVAJO (Windtalkers) |
3 | 1 836 | 6 185 |
9. | 8 | NEVERNÁ (Unfaithful) |
6 | 1 684 | 9 214 |
10. | 9 | ČASOSTROJ (Time Machine) |
6 | 1 128 | 13 515 |
Prvé miesto už 4. týždeň okupujú Tommy Lee Jones a Will Smith alias MUŽI V ČIERNOM. Za tento čas ho videlo viac než 50 000 divákov. Pre porovnanie prekročenie prvej slovenskej magickej hranice trvalo SPIDERMANOVI 5 a EPIZÓDE II 6 týždňov. MiB majú najväčší počet predstavení a nasadených kópií, ako aj najväčší podiel na celkovej návštevnosti (tohto týždňa každý piaty divák). Avšak 23%-ný pokles návštevnosti naznačuje, že optimizmus treba držať na uzde, už ďalší týždeň by si mohla totiž ďalšiu časť divákov prisvojiť vcelku slušná konkurencia, napríklad BAD COMPANY momentálne na striebornom stupienku. Film dosiahol najvyšší priemer divákov na jednu kópiu, čo je odrazom slušnej práce distributéra. O jednu priečku (na bronzovú) postúpila (hlavne vďaka 21%-nému nárastu návštevnosti) veľmi sympatická komédia so silným britským nádychom a s Hugh Grantom v hlavnej úlohe AKO NA VEC.
To znamenalo odsunutie Josha Harnetta a jeho 40 DNÍ A 40 NOCÍ celibátu z prvej trojky. 4. miesto po 6 týždňoch a minimálny pokles návštevnosti (6%) je však veľmi dobrý výsledok. Film mal z TOP 10 najvyšší priemer divákov na predstavenie (51). Piata a šiesta skončili dve novinky a mám pocit, že je to maximum ich možností. FORMULU limitujú zrejme kvality filmu a SVET PODĽA PROTA zas jeho cieľové publikum.
Na 7. priečke nájdeme MILIÓNOVÝ ZÁVOD, pestrofarebnú komédiu, ktorá by podľa slovenského distribučného názvu mohla zvádzať k dojmu, že pôjde o film z prostredia prosperujúcej fabriky. 8. mieste patrí vojnovej dráme Johna Woo KÓD NAVAJO, ktorý boduje hlavne v hlavnom meste a preto bol najdrahším filmom (priemerná cena vstupenky 114 Sk). Na lepšiu ako 9. priečku sa napriek 29%-nému prírastku divákov nedostala NEVERNÁ manželka Richarda Gera. Desiatku uzatvára ČASOSTROJ, ktorý bol pre zmenu najlacnejším filmom v TOP 10 (79 Sk).
Desiatku opustili KLUB ŠEREDNÝCH ŽIEN a vďaka ukončeniu dennodenného zberu údajov aj BLADE II. V Bratislave bolo poradie na medailových priečkach veľmi tesné, no nakoniec sa tešili borci z BAD COMPANY pred MiB II a AKO NA VEC.
Tento týždeň sa vydali na púť našimi kinami 2 novinky. Vojnová dráma z Vietnamu s Melom Gibsonom v hlavnej úlohe ÚDOLIE TIEŇOV by snáď mohla zamiešať poradím v prvej trojke a hrano-animovaný SCOOBY DOO by v TOP 10 tiež nemal chýbať. Škoda len, že sa zrejme nenašli financie na dabing tohto filmu určenému hlavne pre detské publikum. Z minulosti totiž už poznáme príklady zabitia rodinného filmu titulkami (ANASTASIA, MRAVEC Z, SLEPAČÍ ÚLET...). Ale uvidíme o týždeň.