TOP 10 SLOVENSKO |
TOP 10 SLOVENSKO |
Od tohto týždňa sa vám budeme každý týždeň snažiť priblížiť, ktoré filmy zaujali prvých desať priečok v slovenskom rebríčku návštevnosti.
Uplynulý víkend nebol kinám veľmi naklonený. Prvé júnové tropické teploty obrali kiná o množstvo divákov, ktorí dávajú prednosť návštevu vodných plôch všetkého druhu a nie vysedávaniu v (málokde klimatizovaných) kinosálach.
Ale ako to dopadlo? Tu je TOP 10 Slovensko za víkend od 13. júna do 16. júna 2002:
č. | Názov filmu | Doba | Diváci | Diváci celkom |
1. | SPIDER-MAN | 2. týždeň | 9 020 | 34 325 |
2. | STAR WARS - E II | 5. týždeň | 3 615 | 48 063 |
3. | SIEDMY HRIECH (Original Sin) |
1. týždeň | 2 752 | 2 752 |
4. | ŤAŽKO ZAMILOVANÝ (Shallow Hal) |
3. týždeň | 981 | 6 403 |
5. | ON JE VEĽKÝ, JA... (Dieu est grant...) |
3. týždeň | 847 | 6 459 |
6. | WASABI | 4. týždeň | 801 | 9 141 |
7. | POBREŽNÉ SPRÁVY (The Shipping News) |
2. týždeň | 641 | 2 422 |
8. | MALÝ SVEDOK (Domestic Disturbance) |
1. týždeň | 437 | 437 |
9. | VÁŽKA (Dragonfly) |
6. týždeň | 412 | 8 284 |
10. | KATE A LEOPOLD (Kate and Leopold) |
6. týždeň | 273 | 10 048 |
Na prvom mieste teda stále poletuje SPIDER-MAN, ktorý však - zdá sa - najviac kondične doplatil na horúčavy a tak sa mu nepodarilo počas druhého víkendu zopakovať výborný výsledok z prvého, počas ktorého prekonal magickú hranicu 10 000 divákov. Pokles návštevnosti oproti uplynulému víkendu o 55% je veľavravný (spolu s KATE A LEOPOLD najväčší v TOP 10). Nechce sa mi veriť, že by bol zapríčinený tým, že film Sama Raimiho už videli všetci, čo chceli. Uvidíme, ako nakoniec dopadne jeho súboj so STAR WARS EPIZÓDA II. Oba filmy majú momentálne v kinách najväčší počet kópií (11) a v prospech SWE2 hovorí najmä slušný pokles návštevnosti (iba 18% - najmenej v TOP 10), naopak v prospech "Pavúčika" hlavne to, že ešte usilovne splieta svoje siete aj v hlavnom meste (len bacha na tú kondičku), zatiaľ čo veľmi vzdialená galaxia boduje hlavne v menej či viac vzdialených mestách a mestečkách a klonovaní tam útočia celkom slušne. Na treťom mieste je prvá novinka, SIEDMY HRIECH, ktorej výsledok nie je pri danom obsadení dvoch sex-symbolov nijako oslnivý.
Zemiakovú medailu tento týždeň získali bratia Farrellyovci a ich ŤAŽKO ZAMILOVANÝ. Bratia sú však na celom svete zvyknutí na iné priečky a vidieť, že málokomu prinesie komerčný úspech, ak do filmu zamontuje aj myšlienku. Na obranu tejto komédie treba dodať, že má v distribúcii malý počet kópií (len 4) a tak sa premieta hlavne v Bratislave a turné po Slovensku ju ešte len čaká. Nasledujú dve francúzsky pôsobiace dielka, no myslím si, že väčšiu nádej na dlhšie prežitie má na Slovensku WASABI so Jeanom Renom.
Prvú desiatku uzatvárajú 4 filmy s veľkými hviezdami, ktoré sa však na Slovensku (rovnako ako vo svete) príliš komerčne nepresadili. A tak budú mať Kevin Spacey s POBREŽNÝMI SPRÁVAMI, John Travolta a jeho MALÝ SVEDOK, Kevin Costner a VÁŽKA a Meg Ryan a Hugh Jackman ako KATE A LEOPOLD, čo robiť, aby si udržali miesto v prvej desiatke.
Tento týždeň totiž nastúpia dve novinky, ktoré môžu byť vcelku životaschopné, pretože sú určené pre úplne iné cieľové publikum. Uvidíme, ako dopadne akčný techno-horor BLADE II a princezná popu Britney Spears, ktorú čakajú skutočné i životné križovatky - CROSSROADS. Ak by pršalo, mohli by sa oba dostať do prvej trojky, inak to vidím na jeden. Všetko však ukáže ďalší rebríček.
Na záver ešte zopár štatistických údajov: V Bratislave zvíťazil SPIDER-MAN pred SIEDMYM HRIECHOM a ŤAŽKO ZAMILOVANÝM.
Na 11. mieste sa umiestnil český film BABÍ LÉTO a slovenskému DÁŽĎ PADÁ NA NAŠE DUŠE patrí 16. priečka. Film videlo za 5 týždňov 1151 masochistov.
Najdrahším filmom z TOP 10 bol MALÝ SVEDOK (priemerná cena vstupenky 118,34 - hlavne vplyvom Bratislavy a multiplexov) a najlacnejším bola VÁŽKA (67,50).
Najvyšší priemer divákov na predstavenie mal SPIDER-MAN (67) a najmenej z TOP 10 KATE a LEOPOLD (10). V hlavnom meste si víťazstvo v tejto kategórii rozdelili SPIDER-MAN a SIEDMY HRIECH (po 51), čo znamená, že SPIDER-MAN už v druhý týždeň viac boduje na vidieku, a to môže byť varovný signál pre ďalší vývoj jeho návštevnosti.
POBREŽNÉ SPRÁVY zaznamenali 93% návštevnosti v hlavnom meste, naopak 91% divákov navštívilo tento víkend VÁŽKU mimo Bratislavy.