TV TIPY (17.3. - 23.3. 2003) |
TV TIPY (17.3. - 23.3. 2003) |
17.3.
pondelok: 20.30 Útek do Budína 1/5 SR/ČR, 2002 (STV 1)
Tí, ktorí od-ignorovali slovenskú kinopremiéru, nevedia, ostatní vedia: Film sa odohráva krátko po svetovej vojne a po rozpade Rakúsko-Uhorska. Doba je zlá a (mnohí) ľudia tiež. Ostatní sú stratení v chaose hodnôt, ktoré platili a už neplatia. No a tí draví idú razantne za svojim cieľom. Doba až fatalisticky podobná rokom deväťdesiatym. Tí, čo kinopremiéru nevideli, ani tí, čo ju videli, však ešte netušia jedno: bude prílišná seriálovosť kinofilmu nahradená prílišnou „kinovinou" seriálu, alebo uvidíme Útek v jeho najlepšom čase?
21.40 Kvet môjho tajomstva Šp., 1995 (ČT 2)
Režisér Almodóvar už patrí, takpovediac, k dobrému bontónu sveta filmu. Čo nie je pre človeka so silne nezávislým umeleckým cítením asi nijak príjemná správa, no žiaľ nevyhnutná. Každý, aj ten najväčší kritik, búrlivák a divoch pokiaľ preukáže svoju kvalitu a silu tvorivej osobnosti je spoločnosťou jednoducho zomletý. Začne byť v kurze, začne sa o ňom hovoriť, písať, umiestňovať ho na festivaly, posielať mu ceny. Netvrdím, že Almodóvar má krčové žily zo svojej popularity, ale jeho silná charizma a filmárske umenie určite stoja nad spoločenskými obdivnými vzdychmi. Na druhú stranu skutočnosť, že ho budeme môcť stretávať na ČT je skutočne príjemná.
18.3.
utorok: 20.00 Dobrý Will Hunting USA, 1997 (ČT 1)
V dávnych časoch priateľstva dvoch nenápadných mladíkov (Matt a Ben), vznikol rovnako nenápadný scenár (napísaný Mattom a Benom!) na základe už úplne nenápadnej školskej poviedky. Neočakávaný a nápadný úspech filmu, ktorý zožal ceny v Európe i Amerike katapultoval mladíkov do hviezdnych výšok. Pravdou však je, že ich filmové pokračovanie ma úplne odlišnú podobu. (Armageddon, Pearl Harbour, Agent bez minulosti) Ani ich priateľstvo už nie je to čo bývalo a tak nám nezostáva než veriť, že príbeh nezvládnuteľného matematického génia bude raz pokračovať...
19.3.
streda: 20.35 Lov na myš USA, 1997 (JOJ)
Videli ste horor Kruh? Ak áno, nemala by vám újsť ani jedna z prvotín režiséra Gore Verbinskeho (Mexičan, Kruh). Uletená komédia o dvoch bratoch (Narthan Lane, Lee Evans), ktorí sa rozhodnú predať starobilú nehnuteľnosť, vám predvedie že na velkosti naozaj záleží. Ich plány totiž naruší skutočne nadmieru inteligentná - malá myš. Zábava môže začať...
20.3.
štvrtok: 23.35 O tretej ráno USA, 2000 (Markíza)
Potenciál filmov o taxikároch je ako sa zdá stále neprečerpaný. Režisér Lee Davis natočil zvláštny príbeh o skupinke zamestnancov krachujúcej newyorskej taxi služby, ktorí su nútení čeliť veľkému nebezpečenstvu. Po meste sa totiž pohybuje vrah, obľubujúci vodičov žltých aút. O tretej ráno sa strach mení na skutučnosť...
21.3.
piatok: 22.25 Čas zabiť USA, 1996 (Markíza)
Románopisec Grisham patrí k neporaziteľným akvizíciám filmového priemyslu. Filmy natočené na jeho námet sú kasovými trhákmi a aj keď sa trochu podobajú, svojho diváka si vždy nájdu. Súdna dráma v čele so S. L. Jacksonom vám položí otázku koľko je hoden ľudský život a kto má o tom právo rozhodnúť. Ste si v tejto otázke istý? To aby som sa vás bál.... :-)
22.05 Bounty USA/VB, 1984 (JOJ)
Slávna námorná vzbura vo hviezdnom hereckom obsadení. Na jednej strane železná disciplína (Anthony Hopkins), na druhej strane sloboda ducha, voľnosť, nespútanosť (Mel Gibson). A presne uprostred, v roli sudcu, nespútaný, divoký a neustále hroziaci vodný živel. Kto má pravdu? A kto zvíťazí? Sponzoruje tyčinka Mars...
00.25 Flirtovanie s katastrofou USA, 1996 (ČT 1)
Výborný nezávislý režisér David O. Russell natočil film o putovaní plnom omylov, nedorozumení a problémov. Napriek tomu, že po svojich prvých dvoch nezávislých snímkach sa pustil do tak trochu závislého žánru (Traja králi) je možné, že svoju voľbu nebudete ľutovať.
22.3.
sobota: 23.35 Čo robiť v Denveri, keď človek nežije USA, 1995 (ČT 1)
Všetci to dobre poznáme. Sú fušky, ktoré človek nemá zobrať, pretože mu potom ide o holý život. Problém je v tom, že väčšinou existuje veľmi dobrý dôvod, prečo tú fušku zobrať, a po druhé, to že ide o Tú fušku (poslednú) zistíte príliš neskoro. Všetci to poznáme, žáner i jeho postupy treba ctiť, no niekedy je toho priveľa. Andy Garcia, Christopher Walken a Steve Buscemi dávajú nádej, že tentokrát to bude trochu inak.
20.00 Armageddon USA, 1998 (Markíza)
Veľký rozpočet, mladý (MTV odchovaný) režisér so zmyslom pre rýchly klipovitý strih, superhrdina (Willis) schopný a ochotný urobiť čokoľvek (s výnimkou zaplatenia daní), dostatočne strašná katastrofa (čo tak galaktických rozmerov), americká zástava v každom treťom strihu, krásna dcéra (Arwen). Takto nejak by mohol znieť inzerát veľkých štúdii pri príprave veľkofilmu. A človek sa potom nechá unášať krásnymi obrázkami, a hovorí si je to blbosť, ale dobre urobená... Napadlo vás, čo si musí pri takýchto filmoch myslieť priemerný američan? (že je superman a skočí z mrakodrapu?)
23.3.
nedeľa: 20.00 Amistad USA, 1997 (JOJ)
Spielberg nás druhýkrát v tomto týždni vracia na more. Skupina otrokov, ktorí sa vzbúrili, vyvraždili posádku otrokárskej lode chytili a postavili pred súd. Opäť je pri tom Hopkins, a opäť je na pretrase ľudská sloboda. Jedna bytosť drží tu druhú v reťaziach. Ktorý z nich je človek?
HIT týždňa:
23.3.
nedeľa: 23.20 Pianistka Fr./Rak., 2001 (ČT 1)
Ponor do krajiny vášní, odriekania a zábran môže byť rovnako ťažký a nebezpečný, ako zavrtávanie sa do kométy. Výsledok je však omnoho šokujúcejší, ale i pravdivejší. Veľká cena poroty v Cannes, najlepší ženský i mužský výkon. Nech sa páči.
sHIT týždňa:
17.3.
pondelok: 20.00 Jak ukrást Dagmaru ČR, 2001 (Markíza)
Hneď na úvod sa priznávam, že som tento film nikdy nevidel celý a pokiaľ si môžem byť istý svojím duševným zdravím, tak ho ani neuvidím. Jednak by mi to celkom určite prehádzalo môj starostlivo pestovaný rebríček najhorších filmov všetkých čias, a jednak by som to nemusel predýchať. Až sa bojím vypustiť tohto démona nevkusu do nášho éteru, ale na druhú stranu, jeho abnormálna bezmyšlienkovosť, úchylnosť a stupidita sú tak silné, že vlastne ani nemôžu ( v bežnom prípade) zaúčinkovať. Osobne mám pocit, že ufóni najskôr ukradli nápad, potom schopnosť a potom nechali zúfalých tvorcov točiť.